Passa al contingut principal

VIATGE A E.U.A.

VIATGE A E.U.A.

A casa de l’Arnald Balamuertti, fill d’Aharon Balamuertti Markina, es respirava un ambient tranquil, aquell 23 de març de 2065.
Era un dia gèlid a la ciutat de Barcelona. Però allà, on estava d’expedició el senyor Arnald, era un lloc més aviat humit, un clima típic a l’Amazònia.
Però  no estaven a la selva amazònica… Sinó a un dels castells del sud de França, concretament a Las Tours, un poble d’uns cinc-cents habitants aproximadament.
I perquè estava allà? Doncs perquè era arqueòleg i justament per aquelles dates tenien una excavació allà.
El castell on s’hostetjàven tenia unes vistes panoràmiques impressionants. Com això:

castell.png

El matí del 24, quan es llevà a les 6:30h de la matinada, va rebre una carta de Barcelona. Era del seu pare anunciant-li que s’havia de reunir amb ell a Carcassona, aquella nit a l’esglèsia.

                                                                                           Barcelona, 24 de març de 2065
Estimat Arnald,
t’envio aquesta carta, anunciant que em reuniré amb tu aquesta nit a l’esglèsia de Carcassona situada al castell.
Allà t’explicaré a on anirem i que farem.
Atentament,
El teu pare                                                           
                                                    Aharon Balamuertti Markina
Desprès d’esmorzar, el senyor Arnald Balamuertti, anuncià al seu superior, l’Arthur McNorth, que el seu pare l’havia citat a Carcassona urgentment.
Lògicament l’Arthur digué:
  • No pots anar-hi allà perquè has de treballar si vols continuar amb nosaltres.
  • D’acord… Però diu que és molt important per ell!.
  • Molt bé, t’hi deixaré anar… Però que consti que no tindràs vacances d’hivern.
  • Ho entenc i accepto. Quin autocar he d’agafar?
  • T’hi portaré jo.
  • Molt bé… Moltes gràcies.
  • De res.
A les 12 del migdia arribà al lloc on havien quedat. Baixà del cotxe i anà a demanar una habitació per a desprès de dinar, dormir i escriure una mica en el seu diari.
Més tard, a les vuit del vespre, s’encaminà cap a l’esglèsia per reunir-se amb el seu estimat pare.
Allà, ja l’estava esperant impacient.
L’Arnald s’apropà i l’Aharon començà a parlar:
  • Vine amb mi… A dins estarem més bé.
  • D’acord. Explica’m que vols de mi i que farem.
  • No siguis impacient.
  • D’acord.
L’església era aquesta… Els seus vitralls que deixaven passar una llum confortant feia que hi entrés claror. Aquí en teniu una mostra…
vitralls.JPG
Llavors, vàrem reprendre la conversa:
  • T’he citat aquí perquè com ja saps, estic jubilat encara que continuo escrivint i em vull documentar sobre una cosa que m’ha atret i que ho practica un molt bon amic meu.
  • I què és?
  • Doncs pintura subaquàtica…  I en l’únic lloc on practiquen això com a feina es als Estats Units d’Amèrica… Per això vull que m’acompanyis. Ja saps que de petit t’agradava pintar i crec que això t’ajudarà a purificar el teu esperit i l’ésser més amable, humil i honrat que he conegut i he tingut la sort de cultivar.
  • Ai, pare, quan els pares us torneu vells, us convertiu en filòsofs.
  • Ja ho sé. Tenim més anys d’experiència.
  • I quin dia sortirem?
  • A les 12 del vespre d’avui.
  • Amb què?
  • Amb avió. Ja tinc els bitllets comprats. No pateixis ho tinc tot pensat.
  • Doncs a què esperem?
  • Mira, el cotxe que he llogat.
Era un Mercedes-Benz platejat. Més que un cotxe era una “Limousine”.
Els seients flonjos com un núvol em van ajudar a relaxar-me fins a l’aeroport.
Quan em vaig despertar, ja estàvem enlairats en un avió de l’aerolínia American-Finnair.
El vol durà 13 hores i 15 minuts amb escala a Londres.
Al matí següent, en Johann Matharabits Garciaromas, ens va acompanyar fins a casa seva. Era el millor amic del meu pare i el pintor subaquàtic més famós de tots els temps.
Un cop fetes les presentacions, ens portà al Cafè de Central Parck i vam prendre uns entrepans de salsitxes i un suc de pinya natural. Desprès ens dirigirem al port estatal per agafar un iot i anar al lloc on quasi sempre anava a pintar. A la cova Discovery. L’havia batejat el senyor Johann.
Era la rutina d’ell.
Ens vam submergir i entràrem a la cova. Era petita però confortable.
Llavors en Johann començà a pintar un quadre.
Desprès d’estar 3 hores al fons marí, vam pujar.
Allà conversàrem i el meu pare agafà apunts en la seva petita llibreta.
Un cop fet això, em proposà:
  • Vols que ens quedem una setmana i fer turisme. Podríem anar al museu arqueològic de la ciutat, no?
  • M’encanta la teva proposició, però he de tornar a França. Et vaig prometre que t’acompanyaria a només per purificar la meva ànima i el meu ésser. Ara és l’hora de tornar a la feina. Tu ja has pres apunts del que ens ha dit.
  • D’acord. Tens raó.
A les 12 del migdia aterràrem a Tolouse i allà el meu cap em digué…
  • Quedes despatxat. Pots anar a on vulguis.
  • Molt bé. Me'n vaig a U.S.A. amb el meu pare. Seré escriptor.
  • D’acord. et desitjo bona sort.
A la una del migdia, altre cop sobrevolàvem l’oceà Atlàntic cap a Washington a fer unes vacances que durarien vuit mesos i mig, per documentar-nos, relaxar-nos i disfrutar de la vida.
Passats aquests vuit mesos i mig, tornaríem a casa i jo escriuria el que seria un “Best Seller” mundial.
El meu pare, l’últim dia decidí casar-se amb la dona dels seus somnis… L’actriu més famosa del món… L’AnneMarie Jackson.



     FI!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

MULTICRIM

L’Àrtac Busquets, era un adolescent de setze anys (22-12-2000) que tenia els ulls de color castany foscs igual que els seus cabells a rínxols, alt i fort però prim, que estudiava primer de batxillerat a Barcelona i vivia amb el seu pare Jordoan Busquets perquè sa mare havia mort en un accident de moto feia uns quants anys. Sortia amb la filla del president de Catalunya Rosa Maria Lopetgui que tenia més o menys la seva edat i anava a la seva mateixa classe. Tenia una germana més gran que la coneixien com a Annadrí “la que ho resol tot”, perquè investigava tot tipus de casos. Aquell dia, na Rosa i sa germana, havien quedat per anar a prendre un gelat amb els seus xicots, però no va poder ser al final, perquè li havia sorgit un imprevist que havia de resoldre urgentment. El crim havia succeït a la casa “Puig i Carafall”. El senyor Puig, havia estat assassinat unes hores abans que arribés n’Annadrí, amb el seu cotxe, en una batalla per avarícia i per diners. Romeu Puig, fou un fam