Passa al contingut principal

2.-EL SEGREST D'UN MULTIMILIONARI

EL SEGREST D'UN MULTIMILIONARI
El meu cosí Alexandre, em va començar a explicar de què anava el cas que estava investigant i així poder-lo ajudar:

  • Han segrestat a un multimilionari, alt, de cabells llargs i rossos i amb uns ullets petits. El segrestador, el dia que es va cometre el succés, anava vestit amb una camisa i un jersei de color verd, jaqueta blau fosc i pantalons de pana marrons.
  • Alguna cosa més em pots comentar?
  • No.
  • Quants diners tenia al seu compte bancari?
  • Més d’un bilió de lliures esterlines.
  • Amb això no podem suposar res.
  • Quina mena de pista vols?
  • Quina hora i quin dia es va cometre el segrest, a quin lloc es van produir els fets,...
  • Et puc assegurar on viu, però encara no hi he anat.
  • En quin carrer viu?
  • C/Baker Street nº 221 Bis.
  • Com en Sherlock Holmes.
  • I no has trobat res?
  • T’he dit que encara no he anat!
  • A, d’acord. A quina hora pots quedar aquesta tarda?
  • A les quatre.
  • Molt bé. Quedem a les quatre al C/Baker Street.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Faltaven uns minuts perquè fossin les quatre i ell (l’Alexandre), encara no havia arribat.
A les 4 de la tarda  sonaven les campanades del gran rellotge de Londres (Big Ben) i com el meu cosí no es presentava, decidí anar a la casa.
Més que casa, podríem dir-ne casalot. Vaig entrar en aquell lloc tenebrós i polsegós ja que tenia 100 anys més o menys i pujant les escales, vaig poder-hi veure una silueta de persona que semblava la del meu cosí.
Silenciosament anant cap a ell, aquest va començar a parlar:
  • Ets el cosí de l’Alexandre. Tens 21 anys i….
  • Com saps tot això?
  • Perquè sóc el teu cosí hi t’estava esperant feia cinc minuts! he descobert un retall del diari d’aquell dia.
  • Tens més pistes?
  • La foto de l’home i el seu nom.
  • Molt bona feina!
  • Ara a on anem?
  • Al lloc dels fets. Suposo que està precintat…
  • Home, si no ho fan pot ser que les pistes no les trobem.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aquella nit, somiant que el multimilionari, corria perill. Decidí tornar a la casa. suposo que a mitjanit trobaria més proves de l’home que l’havia segrestat.
Baixant les escales de l’hotel, l’encarregada em va donar una nota que havia escrit el meu cosí:

Adolf.
He tornat a la casa per trobar alguna cosa més, i he descobert com es diu.
El seu nom és Alfred Smouth i viu en una casa del C/Oxford.
Quedem a la 1 de la matinada.

Alexandre Almond.

No posava res més. Ni el número, ni el seu còmplice….
Així que vaig suposar que era una trampa i calia estar armat.
Em trobava en un gran embolic que  havia de resoldre.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Com suposava, era... El segrestador.
Ell va començar a explicar-me perquè havia escrit aquella nota i el segrest del multimilionari:
  • Adolf, t’he escrit la nota perquè sabia que anaves darrere meu.
  • Perquè vas segrestar-lo?
  • Perque havia estafat a milers de persones inofensives, una d’elles, jo, i n’estàvem farts-. En aquell moment van aparèixer dos policies d’Scotland Yard.
  • Doncs la propera vegada ho hauries de denunciar a la policia.
  • Perquè? Si ells no fan res!
  • Doncs insisteix. Però ara ja és massa tard per solucionar-ho-. Un dels dos policies va intervenir:
  • Quedes arrestat pel segrest que vas cometre!


El dilluns al matí, em va trucar el meu cap dient que havia de tornar a Washington.

Adéu les maleïdes vacances!



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

MULTICRIM

L’Àrtac Busquets, era un adolescent de setze anys (22-12-2000) que tenia els ulls de color castany foscs igual que els seus cabells a rínxols, alt i fort però prim, que estudiava primer de batxillerat a Barcelona i vivia amb el seu pare Jordoan Busquets perquè sa mare havia mort en un accident de moto feia uns quants anys. Sortia amb la filla del president de Catalunya Rosa Maria Lopetgui que tenia més o menys la seva edat i anava a la seva mateixa classe. Tenia una germana més gran que la coneixien com a Annadrí “la que ho resol tot”, perquè investigava tot tipus de casos. Aquell dia, na Rosa i sa germana, havien quedat per anar a prendre un gelat amb els seus xicots, però no va poder ser al final, perquè li havia sorgit un imprevist que havia de resoldre urgentment. El crim havia succeït a la casa “Puig i Carafall”. El senyor Puig, havia estat assassinat unes hores abans que arribés n’Annadrí, amb el seu cotxe, en una batalla per avarícia i per diners. Romeu Puig, fou un fam