Passa al contingut principal

4.-VIA D'ESCAPAMENT

VIA D'ESCAPAMENT

El sol despuntava a la gran ciutat de New York. Aquell matí, no era del tot normal.
Havia una carta de l’Alexandre, el meu cosí, espia de la C.I.A. i inspector en cap d’Scotland Yard dient:

Estimat cosí.
Avui agafaré un avió cap a New York i veure’t perquè m’han trucat de la C.I.A.,dient que una persona ha vist en Johann Bond, l’assassí que va escapar fa uns dies i que fa gairebé quinze anys vas arrestar-lo.

Atentament;
Alexandre Almond.

PD: El meu correu és...alexandrealmond@saturnià.com
Per saber més...Arribaré el dilluns al vespre. El meu vol es el  
R-2215677989 London-New York

Desprès de llegir-la, desprès de vestir-me, vaig anar cap a la meva oficina i allà, el meu cap em va dir que tenia una missió i la faria amb el meu cosí.
------------------------------------------------------------------
Faltaven menys de 2 hores perquè aterres  l’avió de l’Alexandre, però la megafonia de l’aeroport va anunciar el vol: R-2215677989 London-New York. De cop veient el meu cosí, se'm va ocórrer interrogar al pilot i el copilot de l’avió en el que havia viatjat l’Alexandre.
Però justament en aquell precís moment em truca el meu cap per dir-me que vagi al C/Joseph Brive en el qual estava aparegut mort, el delinqüent que havia detingut.
Com era que allò succeís? Semblava un malson que no acabaria mai.
------------------------------------------------------------------
Al matí següent, el meu cosí em va preguntar:
  • Què et passa?
  • No se...Que tot plegat, és massa estrany. No trobes?
  • El què és massa estrany? El cos del delinqüent escapat de la presó?
  • No. Que primer vingui el teu vol aterra molt d’hora. Desprès…
  • El meu vol aterra molt d’hora perquè primer, el pilot te pressa perque ha quedat…
  • D’eixam acabar, si et plau… Com et deia, desprès em truca el cap i tot seguit la teva maleta desapareix.
  • Puc continuar?
  • Sí.
  • Molt bé. El pilot ha quedat amb la seva dona i per això el meu vol ha aterrat a les 9h del vespre.
------------------------------------------------------------------
El telèfon va sonar i un dels meus superiors em deia per l’altre banda:
  • Sabem que el sospitós té parents que treballen a Scotland Yard i que el seu cognom és...Lomerthy
  • On viu?
  • A Londres. Avui té reservat el vol de les 3h de la tarda.
  • Molt bé, avisa a l’aeroport i que l’arrestin. Nosaltres marxem cap allà.
------------------------------------------------------------------
A les 3h vam detenir el sospitós.

CAS TANCAT!






Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

MULTICRIM

L’Àrtac Busquets, era un adolescent de setze anys (22-12-2000) que tenia els ulls de color castany foscs igual que els seus cabells a rínxols, alt i fort però prim, que estudiava primer de batxillerat a Barcelona i vivia amb el seu pare Jordoan Busquets perquè sa mare havia mort en un accident de moto feia uns quants anys. Sortia amb la filla del president de Catalunya Rosa Maria Lopetgui que tenia més o menys la seva edat i anava a la seva mateixa classe. Tenia una germana més gran que la coneixien com a Annadrí “la que ho resol tot”, perquè investigava tot tipus de casos. Aquell dia, na Rosa i sa germana, havien quedat per anar a prendre un gelat amb els seus xicots, però no va poder ser al final, perquè li havia sorgit un imprevist que havia de resoldre urgentment. El crim havia succeït a la casa “Puig i Carafall”. El senyor Puig, havia estat assassinat unes hores abans que arribés n’Annadrí, amb el seu cotxe, en una batalla per avarícia i per diners. Romeu Puig, fou un fam