Passa al contingut principal

3.-ASSASSINAT A WASHINGTON

ASSASSINAT A WASHINGTON

Aquell matí fred d’hivern, el meu cap, en George, em trucava a les 3 de la matinada per avisar-me que havien trobat el cadàver del primer ministre dels Estats Units, l’Arthur Conan Green.
Em vaig aixecar del llit i caminant cap a la parada de tren, em trobo un home que em diu:

  • He vist un noi que em preguntava per a vostè. Deia que era el seu cosí.
  • Moltes gràcies i que passi un bon dia.
En aquell moment pensant en el que m’havia dit aquell vellet, veia que l’Alexandre venia cap a mi a grans gambades i explicant-me el que havia passat durant els últims dies a Londres.

  • Aquesta nit m’han trucat els de la C.I.A., per ingressar com a espia i agent, igual que tu, ajudant-te a investigar el tràgic succés. Els hi he dit que que avui aniria amb tu a veure el cadàver. Ja sóc de la C.I.A.
  • Molt bé, porta’m amb el teu cotxe cap a la Casa Blanca.
  • D’acord.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vam arribar vora les 12 del migdia al lloc dels fets.
El meu superior em va comentar:

  • Li he proposat al teu cosí que ingressi al cos i que sigui el teu ajudant per portar els casos que et donem.
  • Molt bé. Però ell viu a Londres i està com a inspector en cap a l’Scotland Yard.
  • Ja m’ho ha dit, i també m’ha promès que viurà a Londres, ajudant-te i així treballar per Scotland Yard!
  • A part de parlar sobre aquest tema...Què tenim?
  • A les quatre de la matinada han trucat dos vigilants, denunciant el crim. Llavors t’hem trucat quan hem arribat aquí, perquè vinguessis a les 12 del migdia.
  • Quina roba portava l’home o dona que ho ha fet?
  • Camisa, pantalons i jaqueta blaus.
  • I el seu nom?
  • Johann Bond.
  • Alçada?
  • 1’83 cm.
  • Alguna cosa més?
  • Res més!
  • Avisa’m quan tinguis els informes preliminars!
  • D’acord!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Desprès de dinar, decidí agafar un bus en direcció a la oficina.
Vaig arribar i un dels meus col·legues em va dir:
  • Vols saber on viu el responsable del crim?
  • Sí.
  • C/New York City nº 4
  • Moltes gràcies! M’acompanyes?
  • Sí!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aquella tarda el vam arrestar, però al cap de 15 anys...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
15 anys més tard…

L’Adolf llegia un article al New York Times dient:

Desprès d’aquell horrorós assassinat, en Johann Bond desapareix misteriosa-ment de la garjola.
On ha anat?

-Estàn passant coses molt misterioses al cos de policia dels Estats Units.- Ens diu en una roda de premsa el comissari en cap de la bòfia americana, Mitusu Lomarchenn.- El meu amic i coronel de la C.I.A., Mr.Almond m’acaba de dir que sospita del tinent d’Scotland Yard, el senyor Alban Domines.
Qui el vegi, ha d’avisar a l’Adolf, i ell, l’arrestarà.

Adéu altre cop a les maleïdes vacances.- pensava jo!




FI!




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

MULTICRIM

L’Àrtac Busquets, era un adolescent de setze anys (22-12-2000) que tenia els ulls de color castany foscs igual que els seus cabells a rínxols, alt i fort però prim, que estudiava primer de batxillerat a Barcelona i vivia amb el seu pare Jordoan Busquets perquè sa mare havia mort en un accident de moto feia uns quants anys. Sortia amb la filla del president de Catalunya Rosa Maria Lopetgui que tenia més o menys la seva edat i anava a la seva mateixa classe. Tenia una germana més gran que la coneixien com a Annadrí “la que ho resol tot”, perquè investigava tot tipus de casos. Aquell dia, na Rosa i sa germana, havien quedat per anar a prendre un gelat amb els seus xicots, però no va poder ser al final, perquè li havia sorgit un imprevist que havia de resoldre urgentment. El crim havia succeït a la casa “Puig i Carafall”. El senyor Puig, havia estat assassinat unes hores abans que arribés n’Annadrí, amb el seu cotxe, en una batalla per avarícia i per diners. Romeu Puig, fou un fam